Ouderraad van IKC Borgman Oosterpoort

De ouderraad (OR) is een activiteitencommissie van ouders die samen met het team (leerkrachten en locatieleider) verschillende activiteiten op het IKC voorbereiden en uitvoeren. Denk daarbij aan sinterklaas, kerst, het schoolfeest en sportieve evenementen.

De OR beheert het schoolfonds. Het schoolfonds wordt elk jaar gevuld met vrijwillige ouderbijdragen. Uit dit schoolfonds betalen we verschillende activiteiten.

De OR vergadert ongeveer 4 keer per jaar en is voor alle ouders toegankelijk. De ouderraad behartigt de belangen van ouders en kinderen. In sommige gevallen kan de ouderraad advies uitbrengen aan de medezeggenschapsraad van de school.

Eens per jaar vindt er een algemene ledenvergadering plaats, omstreeks oktober. Tijdens deze vergadering bespreken we een aantal zaken zoals het concept (financieel) jaarverslag en het verslag van alle activiteiten van het afgelopen schooljaar. Wilt u meer weten of plaatsnemen in de ouderraad? Dan kunt u altijd terecht bij één van de leden van de OR, of mail naar orikcborgmanoosterpoort@o2g2.nl.

• Voorzitter: Anouska Medas
  • Secretaris: Vacature